Alle holder ferie en gang imellem. Der kan altså være tidspunkter på året, hvor din virksomhed holder ferie. Når din virksomhed holder ferie, er det blandt andet en god idé at informere dine kunder på bedste vis om, at der er lukket. Men hvad skal du ellers huske, før din virksomhed går på ferie? Læs med videre her.
Opdater åbningstiderne på hovednummeret
De fleste virksomheder har erhvervstelefon og et telefonsystem. Har din virksomhed det, er det en god idé at opdatere åbningstiderne på dit hovednummer. Det kan du gøre i mange telefonsystemer, så det er værd at tjekke dette. Du bør gøre dette for at undgå, at dine kunder ringer forgæves.
Brug funktionen ”Forstyr ikke”
Hvis din virksomhed ikke er helt lukket, men det blot er dig, der holder ferie, vil det være rart at slippe for diverse opkald. Det kan du også sagtens. Du kan gøre brug af funktionen ”Forstyr ikke”, hvis den findes i dit system eller på din telefon. På den måde bliver du ikke forstyrret af kollegaer på din ferie.
Overvej hvad kunderne skal gøre under ferien
Der vil højst sandsynligt være nogle kunder, som kontakter din virksomhed under ferien. Du bør altså tænke over, hvad disse kunder skal gøre. Skal det være muligt for dem at lægge en telefonsvarerbesked? Eller skal de henvises til virksomhedens e-mail? Du bør ligeledes få styr på, hvem der følger op på henvendelserne efter ferien. Er det dig eller en anden?